HAZMAN vs FOOD (Nasi LEMAK + AYAM + BRIYANI PASAR MALAM SEROJA)

Minggu nie adalah giliran saya kerja syif pagi…

Dan inilah peluang untuk saya singgah di pasar malam untuk beli makanan bagi slot

makan-makan HAZMAN vs FOOD…. Ye laa.. kalau minggu depan turn keje petang

dah sah-sah tak boleh kan sebab kena bertugas di pejabat kan….

DSC 0372 HAZMAN vs FOOD (Nasi LEMAK + AYAM + BRIYANI PASAR MALAM SEROJA)

Kalau nak diikutkan semalam ada terlintas untuk saya beli yong tau fu…. tapi apabila

melihatkan orang yang jual tu macam lambat jee…malas saya nak menunggu… so terus

cari gerai yang jual NASI…. dan inilah hasilnya….TIGA BUNGKUS NASI saya beli….

DSC 0374 HAZMAN vs FOOD (Nasi LEMAK + AYAM + BRIYANI PASAR MALAM SEROJA)

Mula-mula saya makan nasi lemak ayam berempah …. amik bahagian dada dan mintak

diletakkan sambal lebih….sambal tu nampak pekat kan… tapi takde la pedas sangat

sebab ada rasa manis-manis bawang rasanya….

DSC 0382 HAZMAN vs FOOD (Nasi LEMAK + AYAM + BRIYANI PASAR MALAM SEROJA)

Dah habis makan nasi lemak sebungkus tu…. amik pulak nasi briyani ayam masak

merah nie…. tertarik dengan bahagian kepak yang agak besar nie… memang sedap la

rasanya… cuma nasinya agak keras so saya kena panaskan dulu sebelum menikmati

nasi briyani nie….dan saya stop makan jap sebab nak gi solat maghrib….

DSC 0385 HAZMAN vs FOOD (Nasi LEMAK + AYAM + BRIYANI PASAR MALAM SEROJA)

Then… dah selesai menunaikan solat maghrib saya sambung pulak makan nasi ayam

dan sekali lagi bahagian isi dada ayam juga jadi pilihan….walaupun time masa budak-

budak dulu suka makan bahagian ‘drumstik’

Semua nasik nie saya beli di gerai yang sama dan dijual dengan harga yang sama rm4

setiap satu….Dan untuk rekod inilah kali pertama saya makan tiga jenis nasi dalam

masa sejam…. hehehehe

 

p/s : Antara ketiga-tiga nasi di atas yang mana satu nampak lebih menyelerakan anda ???

250 total views, 2 views today

Comments

  1. says

    memang sangat2 menarik dan sangat2 menyelerakan.. TETAPI bro! Banyaknya makan.hahaha. dalam masa sejam pulak tu!! hehehe.. kalau saya, 3 bungkus ni mungkin kena amik masa dalam 20 jam baru dapat habiskan..
    boni´s last blog post ..Lagi Serangan Anjing Liar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam