HAZMAN vs FOOD – Mee Kolok di Food Republic PAVILION KL

DSC 1979 HAZMAN vs FOOD   Mee Kolok di Food Republic PAVILION KL
Pada hari sabtu yang lepas….

Saya ada jemputan FOOD REVIEW di salah sebuah restoran di PAVILION KUALA LUMPUR di waktu tengahari , oleh kerana sampai awal saya turun ke area foodcourt untuk mencari menu sarapan pagi.Dan mata saya ligat je mencari gerai SARAWAK CUISINE ni sebab teringat yang saya pernah makan di sini dalam tahun lepas.

KEDAI MAKAN MASAKAN SARAWAK

DSC 1986 HAZMAN vs FOOD   Mee Kolok di Food Republic PAVILION KL
Ada beberapa jenis menu yang dijual ( hidangan mee dan laksa sarawak ) namun jelas terang dan nyata fikiran saya hanya fikirkan untuk makan MEE KOLOK SAHAJA.Dengan harga RM8.90 ianya memang berbaloi dengan jumlah mee yang diberikan dengan hirisan daging ayam madu yang enak.

DSC 1987 HAZMAN vs FOOD   Mee Kolok di Food Republic PAVILION KL
Seperti biasa mee kolok dimakan bersama sup cuma kalau ikut selera saya kuah dari RESTORAN DAPUR SARAWAK adalah lebih menyelerakan.Namun untuk jumpa menu ini di pusat membeli belah yang besar dan mewah sebegini adalah sesuatu yang menggembirakan hati saya sebab tak perlu nak fikir panjang jika berkunjung di sini….

DSC 1983 HAZMAN vs FOOD   Mee Kolok di Food Republic PAVILION KL

DSC 1982 HAZMAN vs FOOD   Mee Kolok di Food Republic PAVILION KL
Seperti mana kebanyakan gerai di foodcourt pusat membeli belah … anda boleh melihat penyediaan mee kolok itu depan maata anda.Kalau bijak berberbicara mungkin boleh dapat udang dan isi hirisan daging yang lebih sedikit…. ahahhahaha.Dan tak lupa juga ada pelbagai jenis sambal untuk dimakan bersama hidangan mengikut selera dan citarasa anda.

DSC 1988 HAZMAN vs FOOD   Mee Kolok di Food Republic PAVILION KL
Bagi anda yang ingin mencuba MEE KOLOK di kuala lumpur ni bolehlah singgah foodcourt FOOD REPUBLIC PAVILION KL .Ada pelbagai jenis menu hidangan makanan sarawak untuk anda cuba….

p/s : Hari tu nampak HAFIZ AF upload gambar MEE KOLOK di subang , nak kena cari jugak nie….

2,477 total views, 1 views today

Comments

  1. says

    1st time makan mee kolok kat sarawak. masa tu rasa pelik, kenapa lah kuah mee ni sikit sangat. rupanya memang mee kolok makan dengan kuah yg sikit. mujur tak mintak kuah lebih
    azwan´s last blog post ..Calon Presiden FAM

    • says

      makanan org sarawak jenis kering ek. mcm indon gak ek? slalu makan ayam penyet kering je. tkde kuah sup ke. tp ada gak retoran yg sediakan sup .kat malaysia la.. maybe sbb tahu ramai org malaysia suka berkuah
      afasz´s last blog post ..Baby CS220…

  2. says

    nnti nak try cari mee kolok area bangi la…. tetibe teringat mee hijau dekat steamboot tu apa ek nama nye tk ingat. kat alamanda ada. tp tu jepun nyer . hehe
    afasz´s last blog post ..Baby CS220…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam