Jom Download KOMIK NIAGA sekarang !!!




Isu : 1

cover komik niaga1 Jom Download KOMIK NIAGA sekarang !!!


Untuk keluaran pertama ini, pelbagai topik menarik yang kami kongsikan kepada anda semua, antaranya ialah :

  • 3 Tips mendapatkan motivasi memulakan perniagaan internet
  • Bagaimana memulakan perniagaan internet dengan cara yang betul
  • Cara Pemasaran Melalui Internet
  • Langkah -langkah Mudah dalam Berbelanja.
  • Biografi Kisah Team Flarebiz
  • Dan banyak lagi artikel serta sudut yang bermanfaat berkenaan dengan arena perniagaan internet.
downloadnow copy Jom Download KOMIK NIAGA sekarang !!!

Isu : 2

cover komikniaga2 Jom Download KOMIK NIAGA sekarang !!!

Dalam Edisi Kedua ini, kami akan kongsikan bersama anda beberapa topik dan persoalan menarik yang bakal dikupas berkaitan perniagaan informasi digital. Diantaranya adalah:

  • Tiada Idea Nak Hasilkan Produk Digital?
  • Hanya Otai Yang Layak Menulis Ebook?
  • Teknik Killer Hasilkan Web Jualan
  • 5 Tips Meledakkan Jualan Produk Digital Anda Sebelum Pelancaran
  • Tutorial Buat Order Form
  • Biografi Kisah JaMaL
  • Dan banyak lagi topik-topik lain berkaitan yang boleh anda amalkan terus dalam membina perniagaan informasi digital anda yang pertama.
downloadnow copy Jom Download KOMIK NIAGA sekarang !!!

Isu : 3

cover komikniaga3 Jom Download KOMIK NIAGA sekarang !!!

Khas untuk pembaca, dalam edisi 3 ini, kami kongsikan tip-tip dan idea yang daripada usahawan internet tempatan termasuklah :

  • Tip Sistem Penghantaran Produk Fizikal – Asyraf Aziz
  • 5 idea Menjual Produk Fizikal Mengikut Musim – Khairul Hazwan
  • Platform Sesuai Untuk Menjual Produk Fizikal di Internet – Adly aka Labanon
  • Tip dari Otai Produk Fizikal – Hafizi Zain
downloadnow copy Jom Download KOMIK NIAGA sekarang !!!
Untuk maklumat lanjut mengenai KOMIK NIAGA boleh layari website di sini :-

http://komikniaga.com/ atau anda juga boleh LIKE Fanpage komikniaga

di sini >>> FANPAGE KOMIKNIAGA <<<<

237 total views, 15 views today

JAWAPAN untuk temuduga KERAJAAN

Cuba lihat tajuk post di atas? ANDA
pasti sering ditanya soalan sebegitu bukan?

Soalan seperti ini memang dianggap mudah oleh
sesetengah calon yang menghadiri temuduga bagi
sektor awam.

Adakah jawapan ANDA seperti ini?

” Saya minat kerja kerajaan ini sebab ianya
terjamin berbanding kerja swasta.”


atau

” Saya minat kerja kerjaan ini sebab ayah saya
juga kerja di sektor awam”

atau

” Saya datang je temuduga kerja kerajaan ini,
manatahu ada rezeki”

atau

”Banyak kelebihan jika saya dapat kerja
kerajaan ini. Cuti banyak!”

atau

” Tak tahulah, sebab dah puas saya minta kerja
swasta tak dapat, ni saya cuba la pula di sektor
awam

Bermacam-macam jawapan yang diberikan oleh calon
apabila ditanya soalan cepuemas ini. Adakah salah
jawapan-jawapan ini? TIDAK, ianya adalah OK, tapi
kurang tepat atau kurang sesuai.

Mahukah ANDA tahu jawapan yang sesuai
bagi soalan yang ditanyakan ini?

Tunggu ye:) Saya bagi jawapan yang sesuai untuk
ANDA ketahui. Sebenarnya, untuk soalan
ini, bermacam-macam jawapan boleh diberikan oleh
Hazman. Contoh – contoh jawapan yang
disyorkan adalah seperti berikut:

”Saya berminat untuk bekerja di sektor awam
adalah kerana:”

1. Berjaya menempatkan diri sebagai penjawat awam
adalah merupakan satu kebanggaan buat diri saya
kerana saya dapat berbakti kepada negara,
bangsa dan agama dengan memberikan perkhidmatan
yang terbaik untuk rakyat.

2. Bidang kerja di sektor awam adalah merupakan
minat dan cita-cita saya sejak zaman persekolahan
lagi dibantu dengan sokongan dan dorongan dari
keluarga saya terutamanya dari ibu dan ayah yang
amat berharap saya berjaya memasuki kerjaya di
sektor awam. Jadi, saya amat berharap saya dapat
diterima sebagai seorang penjawat awam dan
seterusnya dapat berbakti untuk negara.

3. Selain berkhidmat di sektor awam, saya juga
akan berterusan mendapat peluang untuk menambahkan
ilmu terutamanya ilmu-ilmu terkini dalam bidang
kerja yang diceburi dengan adanya seminar,
bengkel, kursus, peperiksaan penilaian dan banyak
lagi yang sememangnya amat bernilai bagi saya yang
tidak dapat saya perolehi di luar sana. Ini bakal
menjadikan saya seorang penjawat awam yang bukan
saja cemerlang, tetapi cekap dan juga berilmu
pengetahuan yang tinggi.

4. Saya juga berpeluang untuk menyambung
pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi dari
kelayakan yang saya miliki sekarang dengan bantuan
dan sokongan  pihak kerajaan yang seterusnya dapat
menyumbang kepada perkhidmatan awam itu sendiri.

5. Tidak dapat dinafikan bahawa berkerja di
sektor awam ini memberikan jaminan masa depan buat
saya dan juga keluarga saya. Biarlah orang berkata
”kerja kerajaan ini gaji sikit je” tetapi
bagi saya, terjamin masa depan. Tidak ada risiko dibuang
kerja jika berlaku kegawatan ekonomi seperti yang
berlaku di sektor swasta kini.

6. Ya, kenaikan pangkat! Semua orang menginginkan
kenaikan pangkat dan juga gaji. Dalam sektor awam
semuanya akan diberikan termasuklah kelebihan –
kelebihan lain seperti cuti bersalin, cuti
tahunan, KWSP, mudah buat pinjaman bank, dan
lain-lain. Jadi ini memberikan galakan kepadaa saya
untuk memasuki sektor awam berbanding swasta.

Bagaimana dengan jawapan – jawapan yang saya
syorkan tersebut? ANDA bersetuju? Jika
ANDA mahu tahu, itulah jawapan yang lebih
sesuai berbanding jawapan ringkas yang diberikan
sebelum ini.

p/s: Dapatkan ebook Rahsia Lulus Temuduga Kerja
Kerajaan dan juga ebook-ebook lain hanya dengan
harga RM30, klik link di bawah sekarang

:: KLIK DI SINI ::




883 total views, 8 views today

Tips Temuduga KERJA KERAJAAN

Salam semua….

Sedikit tips untuk interview kerja kerajaan...

ANDA  perasan tak, banyak iklan
kekosongan jawatan di sektor awam
diiklankan baru-baru ini.

Contohnya, iklan temuduga terbuka, temuduga
untuk jabatan-jabatan ataupun kementerian
- kementerian dll. Dan temuduga SPA seperti biasa,
pasti ada.

Mengapa begitu banyak kekosongan jawatan
pada masa ini? Jawapannya adalah Pakej
Rangsangan Ekonomi
yang diumumkan
oleh Perdana Menteri kita yang khusus
untuk merangsang pertumbuhan ekonomi
di zaman kemelesetan ekonomi ini.

Dengan pengumuman oleh PM ini, ianya telah
membuka peluang pekerjaan yang besar di
sektor swasta dan juga kerajaan. Dan peluang ini
diharapkan dapat membantu para penganggur /
graduan universiti/mereka yang telah
diberhentikan kerja untuk menyara hidup mereka.

Bagi kekosongan jawatan di sektor awam, banyak
calon telah dipanggil temuduga. Yang dipanggil
temuduga memanglah amat ramai jika dibandingkan
dengan kekosongan yang ada. Walaupun jawatan yang
ditawarkan bersifat kontrak atau sementara, tetapi
ramai yang menghadiri temuduga tersebut. Tidak
kiralah mereka penganggur ke, pekerja yang diberhenti
ke, malah mereka yang sudah bekerja di sektor swasta
mahupun kerajaan(kontrak) tetap datang ke temuduga
tersebut.

Tetapi adakah mereka berjaya? Hanya panel
penemuduga yang tahu…

Pssst…saya ada rahsia sebenarnya nak bagitahu
ANDA pasal kriteria pemilihan calon temuduga
yang akan berjaya dipilih bagi pakej rangsangan ekonomi
ini.

Yang mereka nilai adalah…..

1.    Status kerja calon
————————————
Di bawah pakej rangsangan ekonomi ini,calon-calon yang
tiada kerja/menganggur lebih diutamakan berbanding
mereka yang telah bekerja. Mengapa? Kerana tujuan
pakej rangsangan ekonomi ini sendiri bertujuan membantu
mereka yang hilang/tiada sumber pendapatan mendapatkan
sumber  mata pencarian mereka.

Tetapi adakah 100% golongan yang tiada kerja ini diambil?
Tidak sama sekali. Seperti yang saya beritahu tadi, golongan
ini adalah yang diutamakan! Mereka yang sudah memiliki
pekerjaan tetapi berminat juga dengan jawatan yang
ditawarkan, peluang mereka tetap ada. Tapi, mereka perlu lebih
menunjukkan prestasi yang terbaik semasa temuduga.

Bagi yang memang penganggur/tidak bekerja pula, jangan sangka mereka
dengan mudahnya akan berjaya dalam temuduga tersebut.
Persaingan di kalangan mereka juga sangat tinggi.
Hanya calon yang memberikan persembahan terbaik saja
yang akan berjaya.

2. Mereka Yang Bersungguh, Berkeyakinan….
———————————————————-
Sudah pasti sifat inilah yang dicari-cari oleh
penemuduga. Bersungguh? Bagaimana tu? Ianya bermaksud, calon
yang datang menghadiri temuduga, menunjukkan
minat mereka yang sebenarnya untuk memasuki sektor kerja
kerajaan. Ini dapat dinilai dari segi pemakaian mereka,
penampilan mereka, gaya dan stail mereka. Adakah mereka hadir
temuduga dengan memakai kot, memakai tali leher, berambut pendek
dan kemas ataupun bagi wanita, berpakaian ekslusif seperti
mereka seorang pengarah syarikat atau CEO.

Berkeyakinan? Apa yang dimaksudkan dengannya?
Bagi calon yang menghadiri sesi temuduga, keyakinan
semasa menjawab soalan temuduga adalah penting. Setiap
soalan yang ditanya, mereka hendaklah menjawabnya dengan
tenang, dan penuh keyakinan. Jangan sesekali ragu-ragu
dengan jawapan anda! Walaupun kita tak tahu jawapannya,
jawablah dengan memberikan kaitan kepada soalan yang
ditanya. Jika benar-benar tidak tahu, katakanlah ”maaf
tuan, saya memang tidak tahu dengan jawapan yang sebenarnya”.

Tidak merbahaya ke jawapan yang diberikan seperti
ini? Jangan risau, panel penemuduga bukannya mencari
calon yang 100% boleh menjawab soalan yang ditanya.
Yang sebenarnya, mereka mencari calon-calon yang
benar-benar berkelayakan. Nilai kejujuran, keyakinan,
sikap dan keikhlasan diambil kira di sebalik soalan-soalan
yang ditanya.

3.Calon-calon yang hadir dengan kelayakan sesuai
—————————————————————–
Ramai yang datang untuk temuduga bagi kelayakan
SPM dengan menggunakan Diploma ataupun Ijazah mereka.
Walaupun jawatan yang ditawarkan hanya untuk mereka yang
ada SPM  saja, tetapi mereka tetap inginkan jawatan
tersebut. Janji kerja  kerajaan, betul tak?

Saya bukannya melarang anda berbuat sebegitu.
Tapi anda tahu satu perkara, iaitu pengambilan temuduga di
bawah skim pakej rangsangan ekonomi ini mengutamakan mereka
yang ada kelayakan sesuai.

Jika jawatan yang ditawarkan untuk kelayakan SPM,
hanya mereka ada setakat sijil SPM sajalah akan
dipilih. Bukan apa, jika jawatan tersebut diberikan kepada mereka
yang memiliki kelayakan lebih tinggi, ketidak adilan akan
berlaku. Yang SPM ni bukannya boleh apply jawatan yang lebih tinggi
dari kelayakan mereka.

Akan tetapi jika anda ada Diploma atau Ijazah,
dan anda tetap juga inginkan jawatan bagi kelayakan SPM tadi, boleh
kah? Lebih-lebih lagi anda pula tiada pekerjaan..Ada caranya,
iaitu anda terpaksa berbohong sunat. Saya tidak menggalakkan cara
ini, cuma berkongsi cerita sedikit. Tipsnya:

1.Jangan isi borang permohanan melalui ijazah/diploma anda

2.Sebelum temuduga anda perlu tahu nak mereka cerita

3.Jangan sampai ”terkantoi” semasa temuduga

Sebenarnya cara ini berisiko, takut
anda terlepas cakap atau
diperangkap. Jika saya, saya lebih
suka berterus-terang. Supaya
hati saya lebih tenang dan yakin
semasa menjawab soalan temuduga.
Saya rasakan ianya adalah lebih baik
dari ”berbohong”.

Itu sahaja tips untuk kali ini….nantikan panduan mengenai tips kerja kerajaan di masa akan datang secara PERCUMA

 Tips Temuduga KERJA KERAJAAN




140 total views, 2 views today

KERJA KERAJAAN – EDISI KEMASKINI

Assalamualaikum & Salam Sejahtera ANDA SEMUA,

Hazman, saya ingin bertanya dengan ANDA 
berapa kali ANDA  gagal dalam temuduga? 

Sekali, dua kali atau banyak kali? Atau tidak pernah?

Apapun jawapan ANDA itu tidak penting.

Memang ramai di antara kita sering gagal dalam temuduga
terutamanya temuduga bagi sektor awamSaya sendiri juga pernah
mencapai kegagalan dalam temuduga beberapa kali.

Adakah dengan kegagalan demi kegagalan tersebut
ANDA  menganggap ANDA  tidak akan dapat
kejayaan pada masa akan datang? 

Dari tinjauan saya, memang ramai calon yang pernah gagal
berulangkali dalam temuduga di sektor awam. Ada yang
gagal sekali, dua kali, 4 kali dan paling banyak 12 kali.

Mengapa kita boleh gagal berulang kali? Apakah puncanya?

Di sini mungkin ada jawapannya untuk ANDA . Punca
kenapa ANDA  gagal berulang kali dalam temuduga
dapat diklasifikasikan seperti di bawah:

1. Membuat persediaan yang serupa saja dengan persiapan
yang telah dilakukan dalam temuduga sebelumnya.

2. Tidak tahu sumber rujukan yang sebenarnya bagi tujuan
persiapan menghadiri temuduga

3. Tidak memotivasikan diri berdasarkan
pengalaman-pengalaman yang lepas.

4. LEMAH SEMANGAT – ramai yang lemah semangat selepas
mengalami kegagalan demi kegagalan. Dan akhirnya berputus
asa.

Kini, ANDA perlu keluar dari kisah kegagalan
ANDA yang telah dialami dahulu. Lupakan kekecewaan
yang telah dialami dan buka nota baru dalam hidup
ANDA . Usah dikenang yang lama, kelak merana
diri:) (macam puisi pulak). Dengan melupakan kekecewaan
yang lalu, ANDA akan memulakan langkah menuju ke
arah KEJAYAAN – iaitu berjaya mendapat kerja di sektor
awam
. Ikuti tips-tips di bawah:

1. Ubah cara dan strategi persiapan ANDA dalam
menghadapi temuduga. Jika sebelum ini ANDA suka
membuat persiapan di saat akhir, ubahkannya dengan membuat
persediaan yang lebih awal. Jika sebelum ini ANDA
tidak pernah merancang apa-apa tindakan yang perlu dibuat,
kini buat perancangan teliti. GAGAL MERANCANG ADALAH
MERANCANG UNTUK GAGAL. Pegang kata-kata tersebut!
Kebanyakan orang yang berjaya, adalah mereka yang membuat
perancangan. Ambil masa membuat perancangan, kerana
dengannya ANDA akan dapat menjimatkan masa,
meningkatkan kualiti dan juga menjimatkan kos (dalam
membuat persediaan temuduga). Dan juga outputnya (kekuatan
anda sendiri) amatlah menakjubkan semasa menghadiri
temuduga kelak.

2. Usah membuang masa lagi tercari-cari sumber rujukan yang
sesuai untuk menghadapi temuduga. Buka je internet,
cari..Insyallah banyak info yang diperlukan ANDA
akan dijumpai. Sebagai contoh, jika ANDA  taip
perkataan ”temuduga” di google search, pasti
Hazman  akan menjumpai ebook Rahsia Lulus Temuduga
Kerja Kerajaan ini :). Kan ANDA dikira beruntung.
Tidak perlu lagi tercari-cari di  kedai buku, tercari-cari
kawan untuk bertanya, pegi  sana sini yang mana semuanya
merugikan masa ANDA. Suatu info yang tepat
berkenaan apa yang diperlukan oleh ANDA sudah
pasti amat menguntungkan!

3. Belajar dari kesilapan yang lalu. Cuba ANDA
fikirkan, apakah sebabnya ANDA gagal dalam
temuduga yang lepas. Cuba bayangkan sesi temuduga yang lalu
di fikiran ANDA. Adakah dulu ANDA sudah
membuat yang terbaik dalam temuduga? Jika ya, cuba fikirkan
pula, adakah ANDA memberikan persembahan menarik di
mata penemuduga pula. Seterusnya, jangan diulangi kesilapan
yang serupa. Apa yang penting, tingkatkan keyakinan diri,
kesungguhan, kerajinan dan yang paling penting FIKIRKAN
BOLEH. Seperti lagu popular tahun 80-an:

  ” Jika kau fikirkan kau boleh,
    Kau pasti boleh melakukan,
    Jika kau fikirkan ragu-ragu,
    Usahamu tidak menentu…..”

4. Jangan biarkan ANDA  menjadi lemah semangat dek
kegagalan yang lalu. Dalam Islam pun kita diajar supaya
jangan mudah untuk berputus asa mahupun lemah semangat.
Jika ANDA lemah semangat, satu kerja pun tidak
menjadi. Oleh itu, usah biarkan ANDA hilang
semangat. Semangat juang yang tinggi diperlukan demi
mencapai cita-cita ANDA iaitu bergelar penjawat
awam. Jika ANDA kehilangan semangat, selalulah
berdoa kepada TUHAN moga dimurahkan rezeki. Yakin kepadaNYA
bahawa setiap insan dimuka bumi ini ada rezekinya. Anggaplah
kegagalan itu sebagai batu loncatan untuk ANDA
mendapat kejayaan yang akan mendatang. Satu tips menarik
dari saya, jika ANDA hilang semangat, apakata
dengar lagu XPDC yang bertajuk Semangat Yang Hilang :).
Semoga lagu tersebut dapat meningkatkan lagi semangat
ANDA dalam menghadapi temudga sekali lagi.

Itulah serba sedikit tips dari saya buat kali ini. Saya
berharap semoga tips dari saya ini dapat membantu
ANDA  dalam menghadapi temuduga nanti. Apapun KITA
HANYA MERANCANG, TUHAN YANG MENENTUKAN.

Apa yang penting, jangan jadikan kegagalan itu sebagai
kesudahan segala usaha ANDA  dalam memburu kerjaya
di sektor awam. Insyallah ada rezeki, tahun ni ANDA
berjaya menjawat jawatan di sektor awam.

Sekian, terima kasih

p/s: Sudahkah ANDA mendapatkan ebook Rahsia Lulus
Temuduga Kerja Kerajaan yang dilengkapi bersama beberapa
ebook yang lain seperti Koleksi Kisah-kisah Temuduga Kerja
Kerajaan, Teknik –Teknik Menjawab Soalan Temuduga, 70
Skema Soalan & Jawapan Temuduga Kerja Kerajaan dan lain –
lain?

Jika belum, boleh lah mendapatkannya dengan RM30 di
http://www.kerja-kerajaan.com/order

123 total views, no views today

Tips SENANG HAMIL – panduan 3

Assalamualaikum …

Semoga anda berada dalam keadaan sihat-sihat selalu bersama pasangan tercinta.

Macam mana dengan pelajaran kita yang lepas? Adakah anda dapat fahami apa yang hendak saya sampaikan? Diharapkan anda faham dan berjaya amalkan supaya senang untuk hamil.

Ok baiklah, kali ini saya ingin dedahkan bahawa vitamin yang biasa anda makan itu sebenarnya boleh merendahkan lagi peratusan kehamilan anda. Apa!!! Mesti anda terkejut bukan.

Tetapi bukan untuk semua vitamin. Vitamin ada banyak jenis tetapi vitamin yang saya maksudkan itu adalah vitamin C.

Benar, jika pengambilan vitamin C dalam dose yang tinggi dan terlalu kerap makan vitamin C ia mampu menganggu pengeluaran cecair servik anda. Pengeluaran cecair servik akan berkurang jika dos terlalu tinggi vitamin C yang diambil.

Seperti yang kita sedia maklum, cecair servik ini begitu penting dalam membantu spema ’bertemu’ ovum. Ia memudahkan dan mempercepatkan lagi pergerakkan sperma menuju ke uterus.

Dalam ebook  ada terangkan lebih terperinci mengenai cecair servik dan bagaimana pengetahuan mengenainya dapat membantu kita senang untuk hamil.

Jika anda berminat, anda boleh dapatkan ebook saya tersebut di laman web

www.senanghamil.com

161 total views, 2 views today