BLOGGER mohon masa fail pembelaan




KUALA LUMPUR 22 Feb. – Blogger Amizudin Ahmat telah memohon diberikan masa untuk memfailkan pernyataan pembelaan berhubung kes saman fitnah yang dikemukakan terhadapnya oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Berikutan permohonan yang dikemukakan pada 17 Februari lalu, permohonan injunksi inter-parte (kedua-dua pihak) yang sepatutnya didengar hari ini di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi di sini, Hakim Datin Zabariah Mohd. Yusof telah ditangguhkan.

HEADER sharpshooter BLOGGER mohon masa fail pembelaan

Mahkamah pada tarikh tersebut turut menetapkan sebutan permohonan injunksi itu pada 21 Mac ini.

Pada 2 Februari lalu, Rais selaku plaintif memperoleh injunksi yang memerintahkan supaya Amizudin yang dinamakan sebagai defendan dalam tuntutan saman itu menarik balik artikel yang memfitnah beliau daripada laman blognya.

Selain itu, Hakim Zabariah membenarkan permohonan plaintif menghalang Amizudin, 42, atau ejennya daripada terus menyiarkan artikel berbaur fitnah itu sehingga permohonan injunksi inter-parte didengar.

Plaintif memfailkan writ saman dan injunksi tersebut pada 31 Januari lalu melalui firma guaman, Tetuan Shafee & Co.

Dalam pernyataan tuntutan, Rais yang berusia 69 tahun menyatakan, pada 28 Disember tahun lalu, Amizudin sama ada secara sendiri mahupun melalui ejen-ejennya telah menyebabkan satu penerbitan artikel bertajuk ‘Hei Pak Menteri… mana mau lari…’

Menurut plaintif, artikel itu yang mengandungi perkataan palsu dan fitnah, ditulis dengan niat jahat berserta gambar plaintif telah dimuatkan di http://sharpshooterblogger.blogspot.com

/// utusanmalaysia ////

140 total views, no views today

BINA KATA LALUAN ( Password )




Bagaimana untuk membina kata laluan yang kuat dan selamat?

password star BINA KATA LALUAN ( Password )

source

Beberapa panduan boleh diikuti untuk membina kata laluan iaitu:-

* Tidak menggunakan maklumat peribadi seperti nama, nombor plat kereta dan lain-lain.

* Tidak menggunakan perkataan yang biasa digunakan dalam sesuatu bahasa seperti buku, sekolah dan lain-lain.

* Pastikan perkataan yang dibina untuk kata laluan menggabungkan pelbagai jenis aksara seperti huruf, simbol dan angka.

* Pastikan kata laluan yang dibina tidak digunakan oleh aplikasi atau sistem komputer yang lain.

* Pertukaran kata laluan yang digunakan bagi setiap 30 atau 60 hari sekali.

* Menggunakan kata laluan yang sukar untuk diteka oleh pihak lain.

* Panjang aksara yang digunakan untuk satu kata laluan adalah antara 12 hingga 15 aksara. Lebih panjang lebih baik kerana ia lebih sukar untuk dipecah masuk.

* Kata laluan yang dibina boleh menjadi satu singkatan bagi satu ayat yang panjang bagi memudahkan untuk mengingatinya

-utusanmalaysia-

322 total views, no views today

Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM – My Anak Saudara




Semalam adalah hari pertama dalam tahun baru 2011 dan merupakan cuti

umum.Di sesetengah tempat dan kawasan ada yang mengambil peluang untuk

melangsungkan majlis perkahwinan.Begitu juga la dengan adik lelaki saya

blogger SHAKIDDO – takde la kawin cuma buat majlis kenduri cukur jambul

anak lelakinya merangkap anak saudara saya la yea…..

ilham1 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

SHAKIDDO bersama isteri….

Dan majlis kali amat menarik sebab dapat mengumpulkan kami adik beradik

blogger DHIYAZ86 , blogger MALY dan saya sendiri selaku abang sulung.

ilham2 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Blogger DHIYAZ86 dan suami

ilham3 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Blogger MALY bersama saya….

ilham4 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Persediaan memasak untuk lauk pauk….

ilham5 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Dimulakan dengan majlis bacaan marhaban….

ilham6 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

ilham7 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Juga bacaan selawat ke atas Rasullullah s.a.w….

ilham10 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

ilham9 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Kedua-dua IBU melakukan acara cukur jambul…..

ilham11 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Buaian untuk majlis berendoi…..

ilham13 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Cenderahati untuk ahli marhaban…. new idea JUG KECIL ganti paperbag…;-)

ilham14 Gambar Majlis Cukur Jambul ILHAM   My Anak Saudara

Nice one……

p/s : Saya jadi jurukamera amatur untuk majlis…. huhuhu

489 total views, 3 views today

Dinner bersama BLOGGER SHAKIDDO

Rasanya ada la skit2 blogger dan kengkawan yang dah tahu sebenarnya blogger SHAKIDDO tue adalah adik kandung lelaki saya secara biologinya….Walaupun baru je sebulan lebih je dia nie terjebak dalam dunia blogging….tapi tahap kerajinan update entry memang la bagus…. sebab dalam sehari dalam 2-3 post entry akan diupdate…..

tron2 Dinner bersama BLOGGER SHAKIDDO

Nama betulnya HISYAMUDDIN…..

Pada 15 Disember yang lepas saya MENANG tiket wayang percuma filem TRON dari NUFFNANG.So saya ajak dia temankan saya untuk layan citer nie kat TGV Sunway Pyramid.Oleh kerana¬† sampai awal kitorang makan malam kat KFC dulu sebelum tengok movie tue….Kebetulan time tue KFC tengah ada menu baru…. so dengan rasa laparnya order dengan segera…… 

Read More »

215 total views, no views today

Tahniah kepada MALYILLUSION




Yeah…..

Rasanya sebulan sudah berlalu…..

Adik saya – MALY telah berjaya meneruskan latihan amali ( praktikal ) di

HOSPITAL KUALA LUMPUR ( HKL ).Masih lagi teringat masa kitorang pergi

survey route jalan ke HKL guna public transport…..Kelakar kan…..MALY…..

Hazman HKL Tahniah kepada MALYILLUSION

Nana HKL Tahniah kepada MALYILLUSION

Senang je….. Dari KL SENTRAL naik Monorail Chow Kit dan dalam 5 minit

dah sampai….. yeah…

Hurm…. kalau ada rezeki nanti abang belikan jam special yea….

JAM murah Tahniah kepada MALYILLUSION

Design cenggini okey tak ? …. Kalau suka BUNGKUS LIMA pun boleh …..hehehe

Tag Price Tahniah kepada MALYILLUSION

HARGA yang amat berpatutkan…… ngeh3x…..

p/s : Kalau dapat tajaan jam macam ROSLAN SHAH sure best kan….. icon wink Tahniah kepada MALYILLUSION

144 total views, no views today