Ikan Bawal Masak Stim Limau




Petang semalam….

Seronok betul bila saya baca kat Timeline Twitter saya sewaktu perlawanan

bolasepak antara Malaysia Vs Thailand untuk game peringkat kumpulan A Sukan

Sea 2011. Ramai betul la yang jadi pengulas amatur mengenai perlawanan tersebut

termasuklah kebanyakan artis/selebriti kita….

Nasib baik la Malaysia menang 2-1 kan… dan ramailah yang happy termasuk diri saya

yang terus berselera nak cari menu makan malam…

DSC 1997 Ikan Bawal Masak Stim Limau

Kebetulan pulak semalam…. ada SATU je kedai makan tomyam yang baru buka setelah

diorang cuti panjang…..so terus la saya terjah untuk mengisi perut yang lapar nie….So

semalam saya order Ikan Bawal Masak Stim Limau….

DSC 19951 Ikan Bawal Masak Stim Limau

Nasib baik rupa telur dadar nie okey…. bukan apa ,kekadang kalau pergi kat sesetengah

kedai makan telur dadar tu jadi macam hitam sebab diorang guna minyak masak yang

recycle ( banyak kali guna )

DSC 2008 Ikan Bawal Masak Stim Limau

Saya makan timun je… sambal belacan tak sentuh pun….

DSC 2004 Ikan Bawal Masak Stim Limau

Sekali pandang nampak cam hidup je lagi ikan nie kan…. 1st time gak la saya makan

ikan bawal stim limau nie….biasanya makan ikan siakap atau kerapu…boleh tahan gak

la rasanya….sebab akhirnya tinggal tulang empat kerat je ikan nie….hehehehehe

DSC 19962 Ikan Bawal Masak Stim Limau

Tapi kan bila mula-mula nak meratah ikan nie saya kunyah dulu segala hirisan halia

seperti ditunjukkan anak panah di atas….Dan hasilnya keluar semua ANGIN dalam

badan….memang berkesan la !!!!

 

p/s : Bila makan nie teringat kumpulan BAWAL POWER ( BP)  Maharaja Lawak Mega

430 total views, 3 views today